Leírom röviden mindegyik jellemzését és a döntés Önökre bízom.
Ügynök
Ő az egyik legismertebb formája a közvetítésnek. Konkrétan egyik pénzintézet alárendeltje, így az a feladata, hogy megbízója termékeit eladja az embereknek. Tehát neki nem feladata és nem célja (legtöbb esetben), hogy jó megoldást vigyen el ügyfelének. Máris látható, hogy a soványka felhozatalból kell neki ajánlania terméket, így sok esetben valótlan adatokkal kompenzálja hiányosságait. Pl.: mesés hozamokat ígér, legjobb megoldásnak állítja be termékét, a negatív dolgokat nem említi meg. Továbbá a felelősség az Ő esetében a pénzintézeté, így nem terheli felelősség tetteiért. Alapjába véve nem rossz ember, de ahhoz, hogy meg tudjon élni munkájából, neki szerződéseket kell kötnie. És mint tudjuk a kényszer nagy úr.
Többesügynök
Annyiban tér el az előzőtől, hogy ő több pénzintézet termékét próbálja eladni, kicsit nagyobb a rálátása a pénzpiacra, de neki sem feladata a legjobbat nyújtani.
Alkusz
Az alkusz egy független szakértő, független tanácsadó. Neki egyik pénzintézet sem mondhatja meg, hogy melyik terméket értékesítse. Azon pénzintézetekkel van kapcsolatban, melyik az ügyfelek számára jó termékeket nyújtanak. Ezek közül is neki az a feladata, hogy az ügyfél igényeit, céljait figyelembe véve a lehető legjobb megoldást hozza el. Munkáját saját felelősségre végzi, így mindig figyelnie kell ügyfelére és arra, hogy mit visz el neki megoldásként. Továbbá anyagi és jogi felelősséget is vállal.
Egy hasonlattal élnék. Az ügynök/többesügynök olyan, mint a gyógyszerárus. Neki a termék a fontos, az áll a középpontban és az ember csak az eszköz, hogy el tudja adni. Az alkusz olyan, mint egy orvos. Neki a páciens a legfontosabb. Kivizsgálja és személyre szabottan választ neki gyógyszert. Olyat, ami számára a legelőnyösebb.
Én alkusz vagyok.
Mindenki döntse el, hogy ügynökön keresztül intézi pénzügyeit, vagy próbál utánajárni saját maga kérdéses sikerrel, illetve alkuszra bízza pénzügyeit.
Az utánajárásról az a véleményem, hogy a tanácsadás nem hiába egy szakma, tehát hacsak nem olvas utána minden nap a pénzügyeknek, hacsak nem szakmabeli, a legjobb megoldás megtalálása erősen kérdéses.
A reklámokról meg köztudott, hogy elferdítik a valóságot, úgy tálalják termékeiket a pénzintézetek, hogy vonzó legyen az embereknek, de negatívumokat elrejtik. Hallott már arról, hogy bement a bankba valaki és onnan átirányították egy másik bankba, mert ott jobb megoldást kínálnak az ügyfélnek? A pénzintézeteknek a profit a lényeg és nem az ügyfél.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.